Scopul proiectului [email protected] este de a contribui la cresterea competitivitatii economiei romanesti, prin crearea unui cadru de dezvoltare a IMM-urilor din industriile creative. Scopul este aliniat unui obiectiv cheie al PN III – P2, si anume “crearea unui mediu stimulativ pentru initiativa sectorului privat, prin instrumente de antrenare a antreprenoriatului… si de constituire a parteneriatelor dintre operatorii economici si organizatiile de cercetare …”.
Obiectivul major al proiectului este de a dezvolta o platforma [email protected], care va fi un model experimental dedicat crearii unei comunitati in care toti stakeholderii relevanti sa se poata intalni, sa poata interactiona, sa dobandeasca acces si sa distribuie informatii, cunostinte si resurse.
Structura modelului experimental va area trei componente majore:
- comunitatea crowdsourcing,
- piata virtuala si
- magazine virtuale.
Alaturi de acestea platforma va include de asemenea o componenta de networking, o sectiune Resurse Utile si o sectiune Noutati. Fiecare componenta va fi proiectata si adaptata astfel incat sa ofere suport pentru grupul tinta vizat, avand in vedere potentialul industriilor creative de a genera valoare pentru ecosistemele de afaceri din care fac parte.
Modelul urmareste sa angreneze stakeholderii relevanti din industriile creative in urmarirea unui scop comun in ceea ce priveste cele mai semnificative abordari ale comunitatilor de tip crowdsourcing: Knowledge Discovery & Management, Distributed Human Intelligence Tasking, Broadcast Search and Peer-Vetted Creative Production.
Modelul va facilita colaborarea intre jucatorii din industriile creative (in special persoane fizice si IMM-uri) si va crea cadrul potrivit pentru ca acestia sa poata contribui in mod colectiv la o cauza corelata cu activitatea lor profesionala: sa impartaseasca idei, sa acelereze procesele de inovare, sa reduca costurile, sa imbunatateasca eficienta, sa isi reinventeze modelele de lucru si de afaceri.